Etický kódex realitnej kancelárie reality-trnava.sk
1. Zodpovednosť voči klientom
- Realitná kancelária musí konať vždy v najlepšom záujme klienta, s maximálnou starostlivosťou, kompetenciou a čestnosťou.
- Každý klient má právo na rovnaké zaobchádzanie, bez ohľadu na jeho pohlavie, vek, rasu, náboženstvo, sociálny status či iné diskriminačné faktory.
- Zmluvné podmienky, služby a poplatky budú klientovi vždy jasne, transparentne a zrozumiteľne vysvetlené.
2. Profesionalita
- Každý maklér realitnej kancelárie je povinný neustále zvyšovať svoju odbornú kvalifikáciu a sledovať aktuálne trendy na realitnom trhu.
- V komunikácii so zákazníkmi, partnermi a konkurenciou je potrebné zachovávať profesionálny a zdvorilý prístup.
- Všetky vykonávané činnosti musia byť v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky a medzinárodnými normami.
3. Transparentnosť a pravdivosť informácií
- Informácie o nehnuteľnostiach (stav, cena, právne náležitosti) musia byť vždy pravdivé, presné a aktuálne.
- Zákazníkovi nebudú zamlčané žiadne podstatné skutočnosti, ktoré by mohli ovplyvniť jeho rozhodovanie.
- Realitná kancelária sa zaväzuje vyhýbať klamlivej reklame alebo zavádzajúcim informáciám.
- Osobné údaje a informácie klientov sú prísne dôverné a budú použité výhradne na účely súvisiace s poskytovaním realitných služieb.
- Realitná kancelária sa zaväzuje dodržiavať zákony o ochrane osobných údajov a GDPR.
- Realitná kancelária bude vždy konať v duchu férovej a čestnej súťaže, bez poškodzovania konkurencie.
- Neprípustné je šírenie nepravdivých informácií o konkurenčných kanceláriách alebo ich službách.
- Spolupráca s inými realitnými kanceláriami bude založená na vzájomnom rešpekte a profesionálnom prístupe.
6. Riešenie sporov
- V prípade konfliktov či sťažností zo strany klientov bude realitná kancelária postupovať s maximálnou snahou o zmierlivé a spravodlivé riešenie.
- Je potrebné vytvoriť interný proces na riešenie sťažností a podnetov, aby boli klienti vypočutí a ich problémy riadne riešené.
7. Ochrana dobrého mena realitnej kancelárie
- Každý zamestnanec sa zaväzuje chrániť dobré meno realitnej kancelárie vo všetkých aspektoch svojej činnosti, vystupovania a komunikácie.
- Neprípustné sú neetické praktiky, ktoré by mohli poškodiť reputáciu kancelárie alebo realitného biznisu ako celku.
8. Sociálna a ekologická zodpovednosť
- Realitná kancelária podporuje udržateľný rozvoj a environmentálne šetrné riešenia pri sprostredkovaní nehnuteľností.
- Kancelária sa zaväzuje prispievať k rozvoju miestnych komunít a podporovať projekty, ktoré zlepšujú kvalitu života v danom regióne.
9. Neustále zlepšovanie služieb
- Realitná kancelária bude pravidelne zbierať spätnú väzbu od klientov a na jej základe zlepšovať svoje služby.
- Otvorene prijíma nové inovácie a technológie, aby zabezpečila čo najvyšší štandard služieb pre svojich klientov.
Záver
Tento etický kódex je záväzný pre všetkých zamestnancov a spolupracovníkov realitnej kancelárie. Dodržiavanie týchto princípov je základom dlhodobej dôvery klientov a úspešného fungovania kancelárie na trhu.